مهم ترین نکاتی که قبل از خرید مبلمان باید به آنها توجه کنید
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
خبرهای پزشکی و سلامت ایران
پایگاه اطلاع رسانی خبری
سایت تفریحی و سرگرمی پیچک
سایت خبری و تفریحی و آموزش : پردیس سلامت
آخرين اخبار ايران و جهان
اطلاعات عمومی و اخبار : روبات سورنا
سایت تفریحی و سرگرمی
جدید ترین اخبار و مطالب حقوقی
سایت سرگرمی و تفریحی گیگر
بزرگترین مرجع دانلود فارسی زبانان
دانلود فیلم - دانلود آهنگ جدید
آخرین اخبار ایران و جهان : پرتال خبر
سایت تخصصی اطلاعات موبایل : اپ موبايل
جدیدترین و آخرین اخبار ورزشی
سرگرمی تفریحی , اخبار ,آموزش, دانلود
پرتال سرگرمی تفریحی جامع پارسی زبانان
اخبار جدید - اخبار ایران و جهان
جدیدترین اخبار دانلود | اونیکس فیلم
آپلود عکس رایگان
کاهش پینگ
دیگر موارد
آمار وب سایت

تقسیم بندی انواع مبلمان
مبلمان کلاسیک و استیل یا سلطنتی یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین انواع مبلمان در ایران است. در یک تقسیم بندی کلی می توان انواع مبلمان را به سه دسته یا نوع تقسیم کرد: 1- مبلمان کلاسیک 2- مبلمان استیل یا سلطنتی 3- مبلمان راحتی.


مبلمان کلاسیک-مدل ملکه
دو دسته مبلمان کلاسیک و استیل به دلیل شباهت زیاد به یکدیگر اغلب با هم اشتباه گرفته می شوند و یا تشخیص تفاوت های آنها برای برخی افراد بسیار دشوار است. در نتیجه یکی از رایج ترین سوالاتی که هنگام خرید مبلمان به ذهن می رسد این است که تفاوت مبلمان کلاسیک و استیل (رویال) چیست؟


مبل استیل
مبلمان استیل و سلطنتی مدل هایی از مبلمان هستند که به دلیل ویژگی های خاص و ظاهر خوبی که به دکوراسیون می دهند در ایران طرفداران زیادی دارند. مبل های استیل با استفاده از حجم زیاد چوب به همراه پارچه هایی با طرح ها و رنگ های زیبا ساخته می شوند. در واقع مهمترین ویژگی مبل های کلاسیک یا سلطنتی، حجم بسیار بالای چوب به کار رفته در آنهاست.

همچنین این حجم زیاد چوب با استفاده از هنر منبت حکاکی شده و در نهایت با تمام زیبایی و ظرافت نقاشی شده است. این طرح و نقش روی دسته ها، پایه ها و پشتی ها می باشد و زیباترین و قابل توجه ترین قسمتی که منبت کاری شده تاج این نوع مبلمان است. در مورد نام این نوع مدل باید توجه داشت که ربطی به فلز استیل ندارد و از کلمه استایل گرفته شده است.

بوم استیل
گروه تولید مبلمان مبل استیل پیچک
مبلمان کلاسیک
مبلمان کلاسیک را می توان زیرمجموعه مبلمان استیل دانست. در واقع شباهت زیاد مبل های کلاسیک با مبل های استیل یا سلطنتی باعث شده که برخی افراد نتوانند آن ها را به خوبی از یکدیگر تشخیص دهند. در بین تمام این شباهت ها، این دو نوع مبل با یکدیگر تفاوت هایی دارند که سعی می کنیم به مهم ترین آنها اشاره کنیم.

مهم ترین نکات برای خرید مبلمان
مهم ترین نکاتی که قبل از خرید مبلمان باید به آنها توجه کنید (1)
در طراحی و ساخت مبل های کلاسیک سعی بر این است که یک سری قوانین سنتی رعایت شود و به گونه ای طراحی شود که قدمت و شکوه را به مخاطب القا کند. همچنین لازم است علاوه بر قدمت و سنت، با زندگی مدرن و سبک دکوراسیون همخوانی داشته باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های مبل کلاسیک منبت و کنده کاری های زیبای آن است که البته حجم کمتر و طرح های ساده تری نسبت به مبلمان استیل دارد.

مبل کلاسیک
گروه تولید مبلمان کلاسیک مبل پیچک
شناخت مبل کلاسیک و استیل ( رویال )
خوب حالا که با ویژگی های اصلی هر دو نوع مبلمان آشنا شدیم، بیان تفاوت های آنها راحت تر است و با توجه به چند نکته کوچک، می توان این دو نوع مدل مبلمان را از یکدیگر تشخیص داد.

حجم چوب : همانطور که گفته شد حجم چوب به کار رفته در مبلمان استیل یا سلطنتی بسیار زیاد است و طبیعتا باعث می شود که این حجم چوب وزن زیادی از مبلمان استیل ما داشته باشد اما مبل کلاسیک اینگونه نیست و کمتر از حجم چوب در طرح و از ساخت آن استفاده شده است و البته نسبت به مبلمان استیل حجم و وزن کمتری دارند و جابجایی و حمل و نقل راحت تری دارند.

نوع حکاکی و حکاکی: مبل های استیل به دلیل حجم بالای چوب فضای بیشتری برای حکاکی و خاتم دارند. و پایه ها دارای حکاکی و منبت هستند اما مبل های کلاسیک به دلیل حجم کمتری از چوب که نسبت به مبل های استیل دارند این گونه نیستند، طرح و نقش پایه کوچکتر و ساده تری نیز دارند.

ست ها: تفاوت دیگری که می توان بیان کرد، نوع ست مبل های کلاسیک و استیل است. مبلمان کلاسیک معمولاً در ست های هفت نفره به صورت مبل سه نفره، دو مبل تک نفره و دو صندلی میزبان ارائه می شود، اما مبلمان استیل یا سلطنتی در ست های نه نفره به صورت مبل سه نفره، چهار مبل تک نفره و دو مبل راحتی ارائه می شود. صندلی های میزبان ارائه می شود، در واقع ست مبلمان استیل شامل دو مبل تکی بیشتر از ست مبلمان کلاسیک است. در مقایسه با خانه های امروزی، مبل های کلاسیک بیشتر از مبل های استیل یا سلطنتی تقاضا دارند، زیرا برای خانه های کوچک مناسب ترند.

نکات مهم قبل از خرید مبل
مهم ترین نکاتی که قبل از خرید مبلمان باید به آنها توجه کنید (2)
قیمت: عوامل مختلفی بر قیمت مبلمان تاثیر می گذارد. قیمت مبل چوبی، تعداد آن، نوع رنگ، نوع و جنس پارچه، نوع فوم، فنر و متریال مورد استفاده در مبلمان، حجم حکاکی و منبت و نوع ست (5 نفره، 7 نفره، 9 نفر) یکی از مهم ترین عوامل در تعیین قیمت مبل می باشد. به همین دلیل، مبل‌های استیل یا سلطنتی معمولاً به دلیل ست‌های بزرگ‌تر، گران‌تر از مدل‌های مبل کلاسیک هستند.

 

Www.royal-furniture.ir





:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امین پارسیان
ت : چهار شنبه 11 اسفند 1400
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی